Foto: PR
Foto: PR

Drukte bij 'Zomer in Harreveld'

Algemeen

HARREVELD - Dat 'Zomer in Gelderland' vrijdag 19 augustus in Harreveld zo'n succes was, bezorgde velen een brok in de keel. De opdracht, die voor de Harrevelders een grote verrassing was, bestond uit het volgende: Havezate Harreveld moet weer tot leven komen. Freule van Dorth verlaat met haar oranje koets die Havezate om in Groenlo en Lichtenvoorde sympathisanten te vinden. Wegens oproerstokerij wordt ze gevangen genomen en door de rechters ter dood veroordeeld. In het publiek zitten vrouwen met rood haar en mannen in het oranje. Iedereen was enthousiast aan de slag gegaan. Er waren al veel dingen voorbereid maar toch moest het op deze dag gebeuren.

En dat ging ook zo. Waar Harreveld goed in is, samenwerken, ging van start. Het team ging aan de opdracht beginnen. Bouwen bij corsogroep 'de Witte Brug', knutselen op de Canisiusschool, naaiatelier in het Dorpshuis, allerlei werkzaamheden op het Meester Nijsplein en niet te vergeten de jongens en meiden van het promotieteam gingen op pad. Het hele dorp was in de weer en het was voor iedereen fantastisch om te zien hoe vanuit allerlei hoeken meegedacht en meegedaan werd. De sfeer was enorm goed en dat was ook mede te danken aan het enthousiaste team van TV Gelderland.
Om 17.00 uur begon het Meester Nijsplein vol te lopen en dat bezorgde coach Marc Krabben net als vele anderen een brok in de keel. Wat mooi om te zien dat zovelen Harreveld een warm hart toedragen en steunen tijdens Zomer in Harreveld. Zelfs drie kinderen van Meester Nijs waren er om het te ondersteunen. Op alle fronten is er goed gescoord. De opdracht over Freule van Dorth, goed voor 310 euro, de parade 120 euro, het vlegelstokhangen 47 euro, het koppen tellen 300 euro, de foto-opdracht 100 euro. Samen met het aantal aanwezigen op het plein, 1162 en het aantal stemmen, 650, is het eindtotaal 2379 punten. Voor de potten en pannen van het jeugdkamp een mooi bedrag van 877 euro. Het shirt van Angelique bracht 659,42 euro in de pet. Het optreden van Terms and Conditions klonk super lekker. Men was het erover eens: een prachtige uitzending met een prachtig resultaat. Ook een groot succes was de afterparty. Proosten op het behaalde succes en gezellig napraten.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant