In de Promotiekaravaan van 2016 was het ook de SamenLoop voor Hoop Oost Gelre dat zich profileerde.
In de Promotiekaravaan van 2016 was het ook de SamenLoop voor Hoop Oost Gelre dat zich profileerde.

Bloemencorso Lichtenvoorde voorafgegaan door Promotiekaravaan

Algemeen

'Mensen willen graag vermaakt worden'

Door Henri Walterbos

LICHTENVOORDE - De maquettes van de wagens worden tijdens de Zomermarkt gepresenteerd en in de hallen en tenten van de wagenbouwgroepen wordt inmiddels al geruime tijd met passie gebouwd, gelast, geplakt en getimmerd. Met elkaar voor dat ultieme doel. Schitteren op het Bloemencorso, 10 september. Kortom de corsokoorts loopt met de week op. Ook Stichting Bloemencorso Lichtenvoorde (SLB) is al maanden bezig de organisatie rondom het 'één na grootste bloemencorso ter wereld' in goede banen te leiden, met hier en daar nieuwe accenten en extra impulsen. Ook de Promotiekaravaan is weer van de partij. Een optocht op zich, voorafgaande aan het Bloemencorso.

Herman ter Haar, voorzitter van SLB hierover. "We willen onze bezoekers een totaal beleving bieden. Ze komen voor het Bloemencorso naar Lichtenvoorde, maar deze dag heeft Lichtenvoorde veel meer te bieden. Het Bloemencorso is de start van de kermis, met topattracties, en in en rondom de horecagelegenheden is het gezellig op terrasjes of met live-muziek. Voorafgaande aan het corso hebben we de promotiekaravaan, die de bezoekers al helemaal in de stemming brengt met een stukje voorpret. Mensen willen graag vermaakt worden," weet ter Haar. "Wij willen ze dat graag bieden door middel van een soort voorprogramma. De belangstelling voor deelname in de Promotiekaravaan nam afgelopen jaar toe nadat we voor nieuwe impulsen hebben gezorgd. Zowel deelnemers als toeschouwers waren enthousiast."

Verenigingen
De Promotiekaravaan ontstond na het zien van het succes van de reclamekaravaan in de Tour de France. Staat de Franse parade bekend om haar commerciële karakter, SBL wil vooral verenigingen, stichtingen en goede doelen uit Oost Gelre de kans bieden zich te presenteren aan het publiek. "Het is een prachtige gelegenheid je als vereniging, organisatie, stichting te laten zien, je te profileren, misschien om aandacht te vragen voor iets dat speelt, leden te werven, mensen te interesseren zich aan te sluiten. Hierin is veel mogelijk." Ook wordt Lichtenvoordse ondernemers de ruimte geboden reclame te maken, zij het onder strikte voorwaarden. "Het moet geen flyer- en folderparade worden," zo stelt ter Haar. "Reclameboodschappen zijn mogelijk. Voor de levensvatbaarheid van het corso zijn sponsoren van essentieel belang. De Promotiekaravaan is een mooie manier om Oost Gelre en haar bedrijven en verenigingsleven verder op de kaart te zetten. We denken op deze manier op een aantrekkelijke, laagdrempelige, wijze de wachttijd voor het publiek te verkorten."

Uitgangspunten
De deelnemers aan de Promotiekaravaan dienen op de een of andere wijze sponsor te zijn van het Lichtenvoordse Bloemencorso. Dat kan door het geven van een geldelijke vergoeding. Dat staat echter niet voorop. "Het gaat er om dat zij investeren in ons corso. Dat kan ook door het publiek te vermaken door het laten meelopen van artiesten en of muzikanten, of door een andere kunstzinnige uiting. Vermaak het publiek, dan komt je boodschap als ondernemer ook veel beter over," is ter Haar overtuigd.

Aanmelden
Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden bij het secretariaat via info@bloemencorso.com

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant