Het servicecenter van Obbink in Lichtenvoorde. Foto: PR
Het servicecenter van Obbink in Lichtenvoorde. Foto: PR

Obbink BV beste elektronica-retailer

LICHTENVOORDE - Obbink BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de consumentenelektronicabranche. Het bedrijf heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming, met een zeer sterke positionering. 'Obbink weet haar uitgebreide kennis van elektronica en witgoed uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor zij zeer hoog scoort op klanttevredenheid', aldus het juryrapport.

Obbink BV is formeel opgericht in 1993, maar vindt haar oorsprong al in 1934 met de opening van een eerste winkel in Winterswijk. In de loop der tijd is de onderneming flink uitgebreid en heeft zij, vanaf het eind van de jaren zestig, stapsgewijs een aantal vestigingen in de directe omgeving geopend. Op dit moment voert het bedrijf 6 winkelvestigingen door de hele Achterhoek: in Aalten, Borculo, Eibergen, Lichtenvoorde, Ruurlo en nog altijd Winterswijk. Obbink telt circa 90 medewerkers.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Obbink BV een stabiele, vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. "Innovatie is het sleutelwoord bij Obbink, want zij is continu bezig haar producten en diensten te verbeteren en zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van de klant. De onderneming staat bekend als een betrouwbare, meedenkende partner die klanten uitstekend weet te adviseren over de aanschaf van elektronica en witgoed."

De jury prijst met name haar eigen service- en reparatiedienst. Op het Obbink Service Center staan 20 monteurs met jarenlange ervaring klaar om problemen met aangekochte apparaten te verhelpen. Naast algemene technische productkennis heeft ieder een specialisatie in witgoed (drogers, vaatwassers, wasmachines), computers (laptops, desktops, netwerken), telecom, klein huishoudelijk, audio of video. Zelfs als de klant het apparaat elders gekocht heeft, kan men toch voor reparatie bij Obbink terecht.

"De grote kracht van Obbink is haar grote klant- en servicegerichtheid", stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. "In een tijd waarin steeds meer winkels kopje onder gaan en niet kunnen opboksen tegen de webshops van nu, weet Obbink zich te handhaven door een meer dan uitstekende service te verlenen. De klanten vriendelijk bejegenen, ze van uitstekend advies voorzien, behulpzaam zijn bij problemen of klachten, eventueel defecte apparatuur snel en vakkundig repareren door eigen, geschoolde technici en monteurs en eventueel een leenapparaat ter beschikking stellen – het zijn allemaal zaken die Obbink met succes toepast en daarmee een trouwe schare klanten aan zich weet te binden."

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden