Advertorial

Wat te doen met je oude auto.

Als we ergens vanuit kunnen gaan is het wel dit: aan alles komt op den duur een einde. Dit geldt des te meer voor auto's. Sommige oude Volvo's of Toyota's willen nog wel eens een miljoen kilometer op de teller halen, maar de meeste wagens vallen al veel eerder uit elkaar.

Over het algemeen beginnen auto's na zo'n 200 á 300 duizend kilometers serieuze gebreken te vertonen. De carrosserie begint sporen van corrosie te vertonen, de versnellingsbak gaat slijten en moet eigenlijk vervangen worden en hetzelfde geldt voor het motorblok.

Wanneer je een oude auto hebt.
Heb je een oude auto? Dan herken je deze situatie misschien: rekeningen voor reparaties stapelen zich op en je hebt het gevoel dat je auto vaker bij de garage staat dan op je eigen oprit. Wanneer dit verhaal je bekend in de oren klinkt is het wellicht tijd geworden om je wagen te vervangen.

Het zou mooi zijn als je nog een leuk bedrag zou kunnen krijgen voor je oude auto en dat geld dan zou kunnen gebruiken voor een nieuwe auto, toch? Maar, zul je denken, wie koopt er nu mijn oude auto?

De auto inkoop specialist.
Er zijn bedrijven die zich gespecialiseerd hebben in de inkoop van oude en defecte auto's met de intentie deze te exporteren. In tegenstelling tot hier in Nederland zijn dit soort wagens in landen met lagere lonen namelijk nog wel iets waard.

Wist je dat het merendeel van het geld dat je hier betaalt voor reparaties opgaat aan uurloon voor de monteurs? Je moet namelijk niet alleen het nettoloon betalen van deze mensen, je moet ook al hun belasting en verzekeringen betalen. De verzorgingsstaat is een mooi concept, maar een drama voor de kosten van autoreparaties.

Lagere reparatiekosten, hogere waardes voor oude auto's.
Dankzij de lagere lonen in bijvoorbeeld Oost-Europa en een overvloed aan onderdelen aldaar, kunnen reparaties veel goedkoper worden uitgevoerd. Zo kan men daar voor duizend euro een motor in je oude auto monteren, zodat deze weer jaren als een zonnetje kan lopen, terwijl zo'n auto hier economisch total loss zou worden verklaard. Afhankelijk van het type auto kan een auto inkoper je dus nog een paar duizend euro geven voor bijvoorbeeld een auto met een opgeblazen motor.

East European Provider.
Eén van de meest betrouwbare inkopers voor export die altijd de hoogste prijzen biedt, is de East European Provider. Dit bedrijf wordt geleid vanuit de principes van eerlijkheid en servicegerichtheid, en met succes. Al meer dan 10 jaar zorgt het er aan de ene kant voor dat mensen hier in Nederland nog extreem hoge bedragen krijgen voor hun oude auto, en maakt het de Oost-Europeanen blij met relatief goedkope tweedehands wagens, waar men nog jaren plezier van kan hebben.

Je kunt natuurlijk ook zelf je oude auto proberen te verkopen aan iemand in Polen of Oekraïne, maar je zult vast niet alle exportregels uit je hoofd kennen.
Ook spreek je waarschijnlijk niet de taal en zal het ook lastig zijn de auto daar te krijgen.

Dankzij kennis, de juiste contacten en veel ervaring zijn al deze punten voor de East European Provider geen probleem. Bovendien weten ze waar bepaalde modellen populair zijn, zodat ze nog eens extra hoge prijzen kunnen bieden voor oude en schadewagens.

Ben je benieuwd hoeveel jouw oude auto nog opbrengt voor export? Ga dan naar de schadeauto inkoop website en laat je wagen gratis en vrijblijvend taxeren.


 

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden