Ondernemers steunen elkaar: de raamstickers zijn geschonken door Mellink Reclame.
Ondernemers steunen elkaar: de raamstickers zijn geschonken door Mellink Reclame. (Pr Ondernemersfonds Lichtenvoorde)

Lokale winkels en horeca starten hartenactie om klanten te bedanken

LICHTENVOORDE - Winkeliers, horeca, kappers en schoonheidssalons gaan de mensen die in deze coronatijd lokaal kopen bedanken. Per 1 juni geven zij dank-je-wel kaarten aan kopende klanten. Deze kaarten hebben een uniek nummer waarmee wekelijks een cadeaubon ter waarde van 25 euro te winnen valt. Wie bij deze zaken fysiek koopt, de gedane online bestelling ophaalt of een behandeling neemt, wordt voor de steun verrast met deze attentie. De actie is een gezamenlijke actie van het Ondernemersfonds Lichtenvoorde, de vroegere winkeliersvereniging LOV.

Op de supermarkten na zagen lokale ondernemers in de afgelopen maanden hun omzetten kelderen. Anderen moesten hun deuren voorlopig sluiten of hun werkzaamheden geheel stoppen. Maar de ondernemers bleven niet bij de pakken neerzitten. Er ontstonden creatieve initiatieven als privé shoppen, drive ‘thrus’, een rondgang met een Ipad door de winkel of salon om de klant live van adviezen te voorzien. Allerlei bezorgdiensten kwamen opzetten en dit allemaal om klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Deze initiatieven werden samengebracht op de website van KoopLokaal Lichtenvoorde waarmee met één muisklik klanten en winkels elkaar weten te vinden.

Ondernemersfonds Lichtenvoorde: “Corona heeft laten zien waar ondernemers nog meer voor staan dan alleen hun omzetten. Tekenend is de oproep van enkele verenigingen aan hun leden: ‘denk ook aan onze sponsors, zij steunen gewoonlijk ons, maar nu hebben ze jou hard nodig’. Dit is hartverwarmend. Hoe zou het zijn zonder fysieke winkels, als de stoelen van de terrassen opgestapeld blijven en je niet meer uit kan gaan?”

Ruiken, voelen, passen... shoppen is een beleving en zorgt voor sociale interactie

“Dit uit zich onder meer in de kwaliteit van de waren. Kleding, voedsel en verzorgingsproducten worden namelijk met zorg door lokale winkeliers geselecteerd. Je kan bovendien uitgaan van een betere service, ook als er klachten zijn. De winkelier is namelijk rechtstreeks aanspreekbaar. Geen gedoe met formulieren en e-mails waarbij het antwoord vaak uitblijft. Boven alles is er de beleving van het shoppen. Ruiken, voelen, passen, advies krijgen over kleur en stijl... Maar dat niet alleen. We zitten al genoeg aan een scherm gekluisterd. Winkelen, of het nu om boodschappen gaat, of een nieuw paar schoenen kopen, brengt je onder de mensen, ook in de anderhalve-meter-samenleving. Sociale interacties, ze zijn zo belangrijk. Bovendien blijven de zaken nadat de deuren gesloten zijn gewoon open, net als Zalando. Via kooplokaallichtenvoorde zijn de eigen webshops bereikbaar of kunnen mensen afspraken maken. En bezorgen doen ze ook!” Er bestaat sinds kort ook een lokale Bol.com: lokaalshop Oost Gelre waarop alles wat lokaal in Lichtenvoorde verkrijgbaar is, direct online beschikbaar is.

Cadeaubonnen
Met uitzondering van de supermarkten doen alle centrumondernemers en zaken in de centrumring van Lichtenvoorde mee die bijdragen aan het Ondernemersfonds Lichtenvoorde. Ze zijn herkenbaar aan de stickers met een rood hart op de etalageramen. Iedere bedankkaart heeft een uniek nummer waarmee de ontvanger kans maakt op een leuke attentie. Iedere week maakt het Ondernemersfonds vier nummers bekend via de website www.kooplokaallichtenvoorde.nl en in deze krant. Heeft uw kaart een van deze nummers? Dan ligt er een cadeaubon voor u klaar van 25 euro.

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden