Foto: PR
Foto: PR

Waarom moet je je resultaten meetbaar maken?

Algemeen

Jouw bedrijf schommelt enorm qua resultaten. De ene maand zet je een gigantische omzet neer, de volgende maand lukt het je amper om een klant te binden. Dit kan enorm frustrerend zijn, vooral als je niet begrijpt waar deze veranderende resultaten vandaan komen. Een goede eerste stap om dit geval te nemen is ervoor zorgen dat je resultaten meetbaar zijn. We vertellen je hier meer over in deze blog!

Vorm een strategie
Als het goed is, werk jij volgens een strategie. Hierin staan je doelstellingen centraal, maar is ook de tijd genomen om een algemene bedrijfsfilosofie op te stellen. Ideaal, want wanneer het even minder gaat, heb jij iets om op terug te vallen. Het belangrijke aan een strategie is dat deze ergens op gebaseerd is: je kunt niet zo maar een strategie opstellen naar wat je denkt dat klopt, het moet gevormd zijn op resultaten.

Om dit te doen, begin je bij een 0-meting. Je kijkt wat er in je bedrijf goed werkt en wat minder goed loopt. Nu je dit weet, kun je gerichte doelstellingen maken, gebaseerd op de realiteit. Wat deze doelstellingen zijn, is aan jou: wil je groeien met de diensten in je bedrijf die nog niet zo goed lopen, of ga je je juist specificeren in dat waar je al goed in scoort?

Hoe maak je resultaten meetbaar?
Het verschilt per dienst wat je kunt doen om resultaten meetbaar te maken, maar in de meeste gevallen zijn er veel tools die je in kunt zetten. Een bekend voorbeeld hiervan is Google Analytics: aangezien op het gebied van online marketing veel van je prestaties worden gemeten via je website, is de koppeling met deze tool erg handig. In een dashboard zie je precies wat je website doet, maar je kunt ook dieper per pagina informatie ontvangen. Richt jij je op iets anders, zoals e-mail, dan zijn hier ook tools voor beschikbaar die het gemakkelijk inzichtelijk maken. Je hoeft dit dus niet zelf te doen!

Hulp nodig?
Je resultaten meetbaar maken is erg belangrijk, dus we begrijpen goed als jij sceptisch bent over of je dit wel zelf moet doen. Wil jij een partij ontmoeten die hier veel verstand van heeft en die ook nog eens zorgt voor een juiste doorvoering van je resultaten, neem dan eens een kijkje op www.traffictoday.nl! Vul het contactformulier in en binnen no-time heb jij meer inzichten in je prestaties dan je ooit had durven dromen.

‘Dit artikel wordt u aangeboden door Traffictoday. Het is niet gemaakt onder de verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave.’

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant