Jerry Wopereis (rechts) overhandigt de waardecheque aan SBL-voorzitter Herman ter Haar. Foto: PR
Jerry Wopereis (rechts) overhandigt de waardecheque aan SBL-voorzitter Herman ter Haar. Foto: PR

Jumbo Bennink overhandigt cheque aan Stichting Bloemencorso

Economie Bloemencorso Lichtenvoorde

LICHTENVOORDE - Een mooi bedrag heeft Jumbo Bennink afgelopen jaar ingezameld, ten bate van Bloemencorso Lichtenvoorde. Een cheque ter waarde van maar liefst 4720 euro werd afgelopen week overhandigd aan Herman ter Haar, voorzitter van Stichting Bloemencorso Lichtenvoorde. Het geldbedrag is tot stand gekomen met de corsosokken-actie en corsoviltjes-actie van Jumbo Bennink en is bedoeld om de corsogroepen de coronatijd door te helpen.

Door Dinès Quist

Herman ter Haar is enorm verrast met het geldbedrag dat Jumbo Bennink hen schenkt. “Het is fantastisch om het jaar te beginnen met deze hartverwarmende steun,” vertelt hij. “Het geld zal verdeeld worden over de 18 grote corsogroepen. Veel corsogroepen zitten financieel in zwaar weer. Twee jaar lang hebben ze nauwelijks geld kunnen genereren om hun kosten te dekken, dus deze donatie kunnen zij goed gebruiken. Niet alleen de financiële steun doet hen goed maar ook het gevoel dat zij niet vergeten zijn.” 

Corso-bierviltjes en corso-sokken
Jumbo Bennink draagt het Lichtenvoordse corso een warm hart toe en dat was ook de reden om in de weken voorafgaand aan de Dahlia Kunstobjecten Route in september, een tweetal acties te organiseren. Klanten konden unieke corsobierviltjes kopen. Enkele weken later lagen er speciaal ontworpen dahlia-corsosokken in het schap. De totale opbrengst is verzameld tot het mooie geldbedrag dat op de cheque staat vermeld.

Jerry Wopereis, bedrijfsleider van Jumbo Bennink is trots op het bedrag dat mede door de klanten bij elkaar is gebracht. “Wij willen hen bedanken want met dit bedrag kunnen wij de corsogroepen een hart onder de riem steken om door te gaan. Het Bloemencorso is de trots van Lichtenvoorde en dat moet het blijven. Dit fantastische evenement steunen we graag omdat het niet verloren mag gaan. Zeker nu het evenement inmiddels op de internationale lijst van immaterieel cultureel erfgoed van UNESCO staat vermeld”

Lokale partners
“Als grote speler in de markt vinden wij het belangrijk ons steentje bij te dragen aan de Lichtenvoordse gemeenschap, ook op zakelijk vlak. Daarom werken wij waar mogelijk samen met lokale partners. Zo heeft Raymund Engelbarts het grafische ontwerp gemaakt van de bierviltjes en Lurvink Textiel was verantwoordelijk voor de productie van de corsosokken. Mellink Reclame zorgde voor het campagnemateriaal.” 

Met als eindresultaat twee succesvolle acties die, met dank aan de bereidwilligheid van de klanten van Jumbo Bennink, een mooi bedrag opleverden voor de corsogroepen. 

Advertenties doorgeplaatst vanuit Elna