Vlnr: Floris Wijgergangs, Jim Wijnen, Thijs van der Heijden, Roel Krabben, Bas Stortelers. Foto: PR

Vlnr: Floris Wijgergangs, Jim Wijnen, Thijs van der Heijden, Roel Krabben, Bas Stortelers. Foto: PR

Roel Krabben

Niice-medewerkers Roel en Jim starten nieuwe contenttak Liike

Economie

GROENLO - Uit de koker van Niice Digital Marketing is in januari 2023 een nieuw bedrijf ontstaan, namelijk Liike, the next social content agency. Dit nieuwe agency in Groenlo is erop gericht om organisaties structureel te ondersteunen bij het creëren, plaatsen en monitoren van hun visuele social content, met als doel het online succes te vergroten. Met hulp van de directie van Niice Digital Marketing zullen Jim Wijnen (18) en Roel Krabben (29) het bedrijf sturing geven.

“Voor veel organisaties is het lastig om continu online zichtbaar te zijn. Het vergt tijd, mankracht en expertise om met de juiste content op de juiste kanalen aanwezig te zijn. Bij Niice Digital Marketing, ons bureau dat sinds 2015 klanten helpt met hun online succes, merkten we dat juist dát is waar er binnen organisaties vaak een gebrek aan is. Structureel goede, unieke content creëren en verspreiden, blijkt een vak apart. En dat is dan ook waar we met Liike organisaties graag bij helpen. Op een transparante en eerlijke manier,” aldus Bas Stortelers, één van de oprichters van Niice Digital Marketing en Liike. 

Met zijn compagnons Floris Wijgergangs en Thijs van der Heijden is Bas al jaren actief met Niice Digital Marketing. Samen besloten ze de tak die organisaties continu voorziet van unieke en krachtige social content, als nieuw bedrijf op de markt te zetten. “Dat had meerdere redenen”, vertelt Thijs van der Heijden. “In het afgelopen jaar hebben we fors ingezet op video en fotografie. Door marketing en content te combineren ligt de focus op het behalen van de bedrijfsdoelstellingen van onze klanten. De traditionele kostbare bedrijfsvideo wordt in onze ogen vaak als paradepaardje van de ondernemer gezien, maar draagt vaak niet bij aan de doelen van het bedrijf. Door content slim in te zetten en nieuwe media toe te voegen zoals TikTok, AR filters en andere innoverende concepten, laten we de content wél renderen.

Er is veel vraag naar en onze aanpak werkt. We merken dat veel organisaties wel weten dat online zichtbaarheid belangrijk is, maar zij er geen focus op hebben omdat het niet hun core business is. Door het bij ons uit te besteden, zijn zij op dat gebied compleet ontzorgd. Hun kanalen worden voorzien van mooie, visuele ‘snackable’ content die bij hun identiteit past, zonder dat ze er omkijken naar hebben.” Collega’s Jim Wijnen en Roel Krabben hebben hierin het voortouw genomen en we zijn erg trots op wat zij al bereikt hebben. “We willen hen graag de kans geven dit verder uit te bouwen tot een eigen succesvolle onderneming: Liike.”. 

De drie compagnons blijven betrokken bij de onderneming, maar Jim Wijnen en Roel Krabben hebben de touwtjes in handen. Het nieuwe agency is gevestigd in Groenlo en werkt vanuit hetzelfde pand als Niice Digital Marketing. Zo blijft de betrokkenheid en is de expertise vanuit Niice altijd dichtbij, maar heeft het bedrijf alle ruimte om te groeien. Jim Wijnen vertelt: “Als 14-jarige jongen kwam ik wat zenuwachtig op stagegesprek bij Niice. Ik had een goed gesprek met Bas en hij liet mij vol vertrouwen aan de slag gaan met een professionele camera. Ik kreeg alle ruimte om te experimenteren en heb in de daaropvolgende jaren dag in dag uit video’s gemaakt. Begin 2022 kreeg ik de kans om met Roel Krabben een contenttak bij Niice op te zetten.” Roel heeft ook al jaren ervaring als parttime zelfstandige met het maken van foto’s en video’s. Nu een jaar geleden heeft hij de sprong in het diepe gewaagd om zijn baan in de elektrotechniek op te zeggen en 100% te focussen op het creëren van content. De beste keuze ooit, aldus Roel. “In een jaar tijd hebben we al zo ontzettend veel toffe social content gemaakt voor klanten, dat we nu al deze mooie stap kunnen zetten. Ik ben ontzettend trots op Liike en ben benieuwd wat de toekomst nog meer voor ons in petto heeft!”

Volg het ondernemers avontuur op instagram.com/liike.nl en via www.liike.nl   

Advertenties doorgeplaatst vanuit Elna