Tijdens de act van Marga Kroeze werd menigeen naar voren gehaald om een deel van de erfenis op te komen halen. Wim Hofacker assisteerde tante hierbij. Foto: Vincent Elferink

Tijdens de act van Marga Kroeze werd menigeen naar voren gehaald om een deel van de erfenis op te komen halen. Wim Hofacker assisteerde tante hierbij. Foto: Vincent Elferink

Bijzondere middag voor de Zonnebloem Oost Gelre

Maatschappij

LIEVELDE - De grote zaal van Erve Kots in Lievelde was vrijdagmiddag 8 maart volledig gevuld met gasten en vrijwilligers van de Zonnebloem uit de hele gemeente Oost Gelre. Een aantal bestuursleden van alle afdelingen hebben deze middag geregeld in het kader van 75 jaar Zonnebloem.

Al enige jaren komen bestuursleden vanuit de hele gemeente een paar keer per jaar bij elkaar om te kijken of ze wat voor elkaar kunnen betekenen en om eventueel een keer samen iets groots te organiseren. Dit jaar bestaat de landelijke Zonnebloem 75 jaar en dat vond de organisatie een goede reden om wat samen te gaan organiseren. In september afgelopen jaar organiseerde De Lionsclub Groenlo/Slingerlanden de Nightwalk in Lichtenvoorde en zij doneerden het geweldige bedrag van 10.000 euro aan de Zonnebloem. De organisatie wist meteen waar ze dit prachtige bedrag voor wilden besteden: een gezellige middag voor alle gasten en vrijwilligers uit Oost Gelre. Het werd nog mooier toen bleek dat Rouwmaat in Groenlo haar 75-jarig bestaan vierde en in plaats van cadeaus, geld vroeg voor het goede doel. Zonnebloem afdeling Oost Gelre mocht het mooie bedrag van 2.000 euro in ontvangst nemen. Toen kon de middag nog fraaier ingedeeld worden!

De middag in Lievelde begon voor iedereen met een heerlijke kop koffie/thee met een petit four. Wim Hofacker uit Lichtenvoorde praatte deze middag alles aan elkaar en kreeg de lachers regelmatig op zijn hand. Het programma moest een paar dagen voor de feestelijke middag nog volledig aangepast worden vanwege ziekenhuisopname van de hoofdact: Dorus uit Groenlo. Maar het is gelukt en iedereen kon deze middag genieten van de muziek van De Mansleu. Een aantal mooie gedichten werden voorgedragen: een ode aan de rollator, de handen van moeder, oude rijkdom en een prachtig eerbetoon aan vrijwilligers. Verder was er een geweldige act van Marga Kroeze over de erfenis van tante. Menige aanwezige in de zaal werd door haar aangesproken en kreeg een deel van deze erfenis. Dit varieerde van een paar gedragen klompen tot een fraaie pispot! Hilariteit alom, zeker toen na afloop bleek dat tante de erfenis toch nog terug wilde…

Na dit geweldige optreden kon iedereen even bijkomen onder de vrolijke muziek van de beide muzikanten die deze middag ook nog een ode aan Dorus brachten. Na afloop van deze middag was er voor iedereen nog een heerlijk broodje warm vlees met een kop koffie/thee voor iedereen weer naar huis ging. De reacties van de aanwezigen waren geweldig en iedereen was het er over eens dat dit zeker voor herhaling vatbaar was.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant