Afbeelding

BeterDichtbij: thuis als het kan, in het ziekenhuis als het moet

Zorg

Een aantal maanden geleden vertelde ik u al dat we als streekziekenhuis onzedienstverlening flink gaan verbeteren. Het Streekziekenhuis Koningin Beatrix groeit mee met de tijd. Digitaal je boodschappen doen of je bankzaken regelen is al de normaalste zaak van de wereld. Dus waarom zouden we de zorg dan niet toegankelijker en makkelijker maken?

En dat is nou precies wat we gaan doen. Als u patiënt bent, ontvangt u binnenkort een uitnodiging voor BeterDichtbij. Een nieuwe, digitale service die onnodige ziekenhuisbezoeken overbodig maakt. Via de speciaal beveiligde BeterDichtbij-app kunt u rechtstreeks uw vragen stellen aan uw zorgverlener of een polikliniekmedewerker. Gewoon wanneer het u uitkomt en er geen acute haast bij is. Dat kan bijvoorbeeld een vraag zijn over eventuele klachten of bijwerkingen of een vraag over uw afspraak. Binnen drie werkdagen krijgt u antwoord. Omgekeerd kan de zorgverlener via BeterDichtbij ook vragen aan u stellen of met u beeldbellen. Zo’n consult via het beeldscherm kan heel prettig zijn wanneer u bijvoorbeeld minder goed ter been bent. Of bij controle afspraken waarvoor u niet per se fysiek naar het ziekenhuis hoeft. Natuurlijk is dit niet in alle gevallen gewenst. Wanneer u bijvoorbeeld lichamelijk onderzocht moet worden of wacht op een spannende uitslag, nodigen we u graag uit in het ziekenhuis.

Het afgelopen jaar hebben we BeterDichtbij al op kleinere schaal gebruikt. U kunt al met elke poli beeldbellen en nu gaan we ook in het hele ziekenhuis de berichtenfunctie gebruiken. Om gebruik te kunnen maken van deze app is het belangrijk dat de juiste gegevens bij ons bekend zijn. U kunt gegevens zelf controleren en aanpassen in MijnSKB of deze telefonisch of per mail aan ons doorgeven. Lukt dat niet, dan helpen onze collega’s van de poli of in de centrale hal u natuurlijk graag verder. 

Met BeterDichtbij maken we het SKB klaar voor de toekomst. Ik kan me voorstellen dat u nog even aan het idee moet wennen. Geen nood. U bepaalt zelf of u gebruik maakt van deze digitale service. Als u toch liever een afspraak maakt in het ziekenhuis, dan kan dat natuurlijk.

Ter geruststelling wil ik u meegeven dat koudwatervrees nergens voor nodig is. We wijzen u de weg. In onze centrale hal in Winterswijk richten we een servicepunt in. Hier leggen we precies uit hoe BeterDichtbij werkt en helpen we u met het installeren van de app op uw telefoon. Ik zou zeggen: geef het een kans en ervaar het gemak!

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant