Het team van Niice (met helemaal boven links Thijs van der Heijden en rechts Bas Stortelers) met de FD Gazellen Award. Foto: PR

Het team van Niice (met helemaal boven links Thijs van der Heijden en rechts Bas Stortelers) met de FD Gazellen Award. Foto: PR

FD Gazellen Award voor Niice

Economie

Digitaal marketing-bureau uit Groenlo op lijst snelst groeiende bedrijven van Nederland

Door Mark Ebbers

GROENLO/AMSTERDAM - 691 FD Gazellen van 2021 hebben in maart jl. hun award in ontvangst genomen. De FD Gazellen Awards zijn prijzen die Het Financieele Dagblad (onderdeel van FD Mediagroep) uitreikt aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Eind oktober 2021 verdienden die bedrijven het predicaat FD Gazelle al, maar de bijeenkomst, die plaatsvond in Theater Amsterdam, was vier maanden uitgesteld vanwege de coronabeperkingen. Onder de bedrijven die een award in ontvangst mochten nemen was Niice Digital Marketing uit Groenlo. Het bureau voor online marketing eindigde op nummer 22 bij de kleine bedrijven regio Oost en op nummer 80 in de landelijke totaallijst.

De 691 bedrijven boekten in het afgelopen jaar allemaal winst, en groeiden in de periode van 2018 tot en met 2020 met ten minste 20 procent in omzet. De ondergrens voor de omzet in het eerste meetjaar 2018 bedroeg 250.000 euro en het laatste meetjaar 2020 moest winstgevend zijn afgesloten. De puntentotalen en daarmee de posities in de rangschikking werden voor de helft bepaald door de omzetgroei; de relatieve personeelsgroei en winstmarge telden elk voor een kwart mee. Het leverde Niice een fraaie notering op in de hogere regionen.

Drie jaar fundament, drie jaar groei
Bas Stortelers, oprichter van Niice, en zijn compagnon Thijs van der Heijden (beiden uit Groenlo) zien de award als een mooie prestatie van Niice, van het hele team. Bas: “Zeker als je in aanmerking neemt hoeveel bedrijven er zijn in Nederland en dat álle bedrijven in alle branches mee konden doen, niet alleen bedrijven in de IT en verwante sectoren.”
Thijs ziet het vooral als een erkenning voor de laatste drie jaren van het zes jaar geleden opgerichte Niice: “We zien nu de revenuen van drie jaren van groei.” Bas: “De eerste drie jaar van het bedrijf hebben we ons vooral gericht op stabiliteit, een basis om van daaruit verder te groeien. Inmiddels hebben we de bezetting op alle plekken verdubbeld, zodat we bij uitval een back-up hebben. Daarbij zijn we ons meer gaan richten op senioriteit en ervaring bij onze medewerkers.”

Langdurige relaties
De groei die Niice de FD Gazellen Award opleverde, is vooral gebouwd op bestaande klanten. “Onze bestaande relaties zijn goed voor zo’n 80 procent van onze omzet”, aldus Thijs. Aangevuld door Bas: “We zijn vooral gericht op langdurige samenwerkingen met onze klanten, voor een éénmalig project ben je bij ons niet aan het juiste adres. Wij werken intensief samen met onze klanten, variërend tussen 20 en 80 uur per maand. Dat kan bij ons op kantoor, maar ook op locatie bij de klanten, die voor zo’n 80 tot 90 procent uit de Achterhoek komen.”
Thijs ziet de kracht van Niice in de collega’s en dan collega’s in de breedste zin van het woord: de leveranciers, de klanten en de medewerkers. Met name het hebben van plezier met collega’s, inmiddels 16, staat bij het bedrijf centraal.

Op zoek naar een nieuwe plek
De Niice-medewerkers zijn sinds kort verdeeld over twee plekken: naast het ‘thuis’ aan de Ziekenhuisstraat in Groenlo werkt een aantal mensen in een voormalig winkelpand, zo’n 100 meter verderop in de Beltrumsestraat.
Door de groei is Niice zich al enige tijd aan het oriënteren op een nieuwe locatie, vertelt Bas. “De medewerkers verdeeld over twee plekken vanwege ruimtegebrek is niet ideaal. Tijdens bijvoorbeeld de gezamenlijke lunch moeten mensen hiernaartoe. Daar komt bij dat we op de huidige plek weinig uitbreidingsmogelijkheden hebben, bijvoorbeeld voor een eigen sportzaal voor onze medewerkers, en dat de parkeermogelijkheden in het centrum van Groenlo beperkt zijn. Dus we kijken rond naar een geschikte locatie om verder te groeien, bij voorkeur in Groenlo, maar in elk geval in Oost Gelre.”

Video
Naast groei in volume binnen het huidige dienstenpakket, wil Niice zich ook meer gaan richten op het zelf maken van videocontent. “En dan niet het maken van complete bedrijfsfilms”, zegt Bas. “Daar huren we anderen voor in. Maar bijvoorbeeld het maken van korte YouTube-filmpjes voor onze klanten.” Aangevuld door Thijs: “Maar hoe we ook verder groeien en wat we er ook bij gaan doen, we blijven digitaal.”
Wellicht op weg naar een volgende award, niet als doel op zich, maar als een mooie erkenning voor een bedrijf dat zich in zes jaar tijd ontwikkelde tot een gespecialiseerde en succesvolle speler op het gebied van Digital Marketing binnen Oost Gelre en binnen de Achterhoek. Door met het maken van websites, webshops, apps en het ontwikkelen van digitale (marketing)strategieën ook van hun klanten succesvollere spelers te maken.


www.niice.nl

Advertenties doorgeplaatst vanuit Elna